Η παρουσία της Βιταμίνης D στον οργανισμό μας είναι απαραίτητη διότι:

  1. Επηρεάζει την λειτουργία σχεδόν 2.000 διαφορετικών γονιδίων στο σώμα μας
  2. Επιτρέπει  στα κύτταρά μας να έχουν πρόσβαση στο DNA μας.

Η Βιταμίνη D ρυθμίζει τον μεταβολισμό του ασβεστίου και του φωσφόρου στον οργανισμό.

Επίσης βοηθά στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού και του μυϊκού συστήματος.

Τι μπορεί όμως να προκαλέσει η έλλειψη της Βιταμίνης D στον οργανισμό;

  1. Στα παιδιά μπορεί να προκαλέσει την καθυστέρηση της ανάπτυξης ή την παραμόρφωση των οστών. Μία πάθηση γνωστή ως ραχίτιδα.
  2. Στους ενήλικες λέπτυνση των οστών και οστεοπόρωση.
  3. Στους ηλικιωμένους συχνές πτώσεις και κατάγματα.
  4. Χαμηλά επίπεδα ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα.

Συμπτώματα έλλειψης Βιταμίνης D είναι τα εξής:

  • Κόπωση
  • Γενικευμένη μυϊκή αδυναμία
  • Κράμπες
  • Πόνος στις αρθρώσεις
  • Αδυναμία συγκέντρωσης
  • Κεφαλαλγίες

Η έλλειψη της Βιταμίνης D αποκαθίσταται στον οργανισμό με την ασφαλή χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής. Η χορήγηση της Βιταμίνης D3 αποτελεί την πιο φυσική μορφή και έχει την δυνατότητα να ανεβάσει τα επίπεδα της ολικής Βιταμίνης D.

Μπορούμε επίσης να ανεβάσουμε το επίπεδο της βιταμίνης D στον οργανισμό μας, προσθέτοντας τις παρακάτω τροφές στα γεύματά μας:

  • Σολωμό (Είτε φρέσκο είτε σε κονσέρβα)
  • Τόνο σε κονσέρβα με νερό (Σε κονσέρβα με λάδι ανεβάζει επίσης τη βιταμίνη D, αλλά καταναλώνεται περισσότερο λίπος)
  • Σαρδέλες
  • Τυρί
  • Βοδινό συκώτι
  • Μανιτάρια (Είδη μανιταριών που καλλιεργούνται μόνο στο φως)
  • Κρόκοι αυγών (Περιέχουν χοληστερόλη)