Η Βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή βιταμίνη, η οποία δεν παράγεται από τον οργανισμό και για αυτόν τον λόγο πρέπει να την λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση από την διατροφή μας και από άλλες πηγές.

Η Βιταμίνη C συνδέεται στην θεραπεία μερικών ασθενειών, όπως:

  • Κοινό κρυολόγημα: Η λήψη υψηλών δόσεων Βιταμίνης C θα μπορούσε να συντομεύσει την ίαση του κρυολογήματος κατά 1 εως 2 ημέρες.
  • Σωματική απόδοση: Μπορεί να βελτιώσει τη φυσική απόδοση και μυϊκή δύναμη σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
  • Λοιμώξεις των πνευμόνων από έντονη άσκηση: Η λήψη Βιταμίνης C πριν από έντονη σωματική άσκηση μπορεί να αποτρέψει λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού.
  • Καρκίνος: Η κατανάλωση Βιταμίνης C μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του στόματος και άλλων μορφών.
  • Υψηλή πίεση του αίματος ( υπέρταση ): Η λήψη Βιταμίνης C σε συνδυασμό με την φαρμακευτική αγωγή μειώνει την συστολική πίεση του αίματος.
  • Οστεοαρθρίτιδα: Αποτρέπει την απώλεια χόνδρου και την επιδείνωση των συμπτωμάτων της οστεοαρθρίτιδας.
  • Αρτηριοσκλήρυνση: Μειώνει τον κίνδυνο σκλήρυνσης των αρτηριών.
  • Μείωση της πρωτεΐνης στα ούρα: Σε άτομα με διαβήτη η λήψη της Βιταμίνης C, σε συνδυασμό με την Βιταμίνη E, μπορούν να μειώσουν την πρωτεΐνη στα ούρα.

Η Βιταμίνη C είναι, ίσως, η πιο βασική βιταμίνη για τον οργανισμό μας που πρέπει να λαμβάνουμε σε καθημερινή βάση.

Μερικές από τις τροφές στις οποίες μπορούμε να βρούμε αξιόλογη ποσότητα βιταμίνης C, είναι οι ακόλουθες:

  • Πιπεριά (Είτε πράσινη είτε κόκκινη)
  • Πορτοκάλι
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Μπρόκολο
  • Ακτινίδιο

Μπορούμε επίσης να εισάγουμε τη βιταμίνη C στον οργανισμό μας και μέσω συμπληρωμάτων διατροφής, τα οποία διατίθενται στην αγορά.